tirsdag den 20. september 2016

You're Making Me Hate You - Corey Taylor


 Jeg er ret vild med Corey Taylor. :-)

Han er forsanger i Slipknot og Stone Sour, og godt kan jeg ikke lide Slipknot, men jeg er vild med hans stemme og enkelte sange fra Stone Sour.

Men det er ikke det, der gør at jeg er begejstret for hans bøger, selv om det er ham selv der læser dem ind (hvilket selvfølgelig højner oplevelsen), men fordi han er både vittig, velformuleret, intelligent og befriende ærlig.

YOU'RE MAKING ME HATE YOU er Corey Taylors seneste bog. Den første (Seven deadly sins) kunne have tålt noget redigering, men har så mange gode pointer at man tilgiver ham det. Den anden (A funny thing happened on my way to heaven) handler om Corey Taylors møde med det ukendte, og den er også meget velformuleret og gennemtænkt, og ikke mindst ærlig.

YOU'RE MAKING ME HATE ME er af en anden støbning. Her langer Corey Taylor ud efter menneskeheden og han er bange for (og med god grund kan man sige), at menneskeheden simpelthen bliver dummere og dummere af at se for mange realityshows og høre for meget musik, der ikke er andet end industrialiserede kopier af tidligere kunst.

Han fortæller også om folk i lufthavne, bilister, andre folks børn, realityshows og mode, og han gør det altså hylende morsomt.
Og man kan følge ham. Folk opfører sig sgu tåbeligt! Jeg vil måske ikke gå så vidt til at sige "Fuck you all" til menneskeheden, men han har ret i at man af og til må tage sig til hovedet.

Jeg håber Corey Taylor vil skrive flere bøger. Han er intelligent og pakker ikke noget ind, så det er forfriskende at læse hans tanker.

Jeg giver bogen her 4 ud af 6 hjerter, for jeg har virkelig hygget mig med en bog.


Omtale:
In his first book, front man of Slipknot and Stone Sour, Corey Taylor took on the Seven Deadly Sins, pulling them apart to reveal all that is irrelevant and wrong about the vices in the modern world through his own uniquely hilarious yet ferocious style. But in Coreys eyes thats not all that is wrong with the world today... 
From bad music, fame and infomercials to raising kids, sex and airport security, Youre Making Me Hate You is the result of a one-man mission to demonstrate the alarming rise in worldwide idiocy, buffoonery and out-and-out disregard for intelligent thought. Rant-filled but eloquent, shocking but intelligent, this is bestselling author Corey Taylor at his most Corey Taylor and he doesnt leave himself out either... turns out hes just as f***ing stupid as the rest of us, too.

Forlag: Random House UK
Sider: 243
Engelsk lydbog - 7 timer og 54 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar