fredag den 18. marts 2016

Seven deadly sins - Corey Taylor

For the first time, Slipknot and Stone Sour frontman Corey Taylor speaks directly to his fans and shares his worldview about life as a sinner.
And Taylor knows how to sin. A small-town hearo in the early '90s, he threw himself into a fierce-drinking, drug-abusing, hard-loving, live-for-the-moment life. 

Soon Taylor's music exploded, and he found himself richt, wanted, and on the road. His new and ever-more-extreme lifestyle had an unexpected effect, however; for the first time, he began to actively think about what it meant to sin and whether sinning could - or should - be recast in a different light.

Seven deadly sins is Taylor's personal story, but it's also a larger discussion of what it means to be seen as either a "good" person or a "bad" one.
Yes, Corey Taylor has broken the law and hurt people, but, if sin is what makes us human, how wrong can it be?



Jeg er RET vild med Corey Taylor som forfatter. Jeg læste jo hans "A funny thing happened on the way to heaven", og var temmelig begejstret. Han har en fandenivoldskhed og er ikke bange for at sige tingene som de er.

Jeg sprang så en smule i kronologien for "A funny thing ..." er hans 3. bog, så da jeg nu her for nylig opdagede at hans første bog var kommet på Mofibo, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om at jeg ville høre den.
Han har altså en fed stemme at lytte til. :-)

Hele bogen handler om de syv dødssynder. Hver eneste synd tages under kærlig behandling af Corey Taylor, og ikke alene argumenterer han ganske fornuftigt for hvorfor de syv dødssynd er en del af den menneskelige natur, han krydrer også hans ræsonnementer med personlige anekdoter.

Det viser sig selvfølgelig at Corey har haft en skod-barndom med en fordrukken mor og en del omsorgssvigt, og der er måske også en smule "så se mig da nu" aggressivitet i det, men dybest set er jeg enig med ham på rigtig mange punkter.

At jeg kun giver bogen 3 stjerner er ikke at jeg ikke elsker at lytte til ham, men at man efter få kapitler føler at han bevæger sig noget i ring. En god redaktør burde have holdt ham til stoffet og luget ud for gentagelser, for dem kommer der altså en del af.

Men bortset fra det ... det er forfriskende pust ind imellem den finpudsede litteratur, og så giver det altså bare en del, når det er forfatteren selv der læser op.
Plus ... det hjælper jo noget på det at Corey Taylors stemme er virkelig lækker! :-)

Det her var så endnu et tjek på årets reading-challenge.

Forlag: Ebury Publishing
Sider 272
Engelsk lydbog - 7 timer og 16 minutter








Ingen kommentarer:

Send en kommentar