onsdag den 10. maj 2017

American on Purpose - Craig Ferguson

Jeg har besluttet mig for at læse mere fakta. 
Nu betragter jeg egentlig ikke biografier som fakta, men jeg tror at det ville være godt at læse mindst en ikke-fiktiv bog om måneden, bare for at få udvidet min horisont. 
Det tager man jo aldrig skade af. ;-)

Craig Ferguson er kendt for sit Late Night Talkshow, som jeg har streamet flere gange på Youtube. Han er en interessant talkshowvært, der - selv om han tit er under bæltestedet - faktisk kan føre interessante samtaler på de svære betingelser som et talkshow jo er.
Her er ikke tid til dybe diskussioner, men jeg synes han gør det godt, og har som sagt set flere shows med ham.

Ud over det kendte jeg egentlig ikke så meget til ham, så det var spændende at dykke ned i.
Jeg havde dog hørt at han havde haft et misbrug, men jeg havde ingen anelse om hvor slemt det egentlig var.
Craig Ferguson fortæller ærligt - uden at blive hverken fordømmende eller ynkelig - om alt det lort han har lavet. Han fortæller om chancer han forspildte og kærlighedsforhold som han saboterede.

Man kæmper med ham undervejs, og man bliver så glad da det endelig lykkes for ham, for han er - på trods af at han er en kæmpe nar når han er høj eller fuld - et meget sympatisk og vindende person.

Og så har han jo den der kære skotske accent, som man næsten ikke kan stå for.

Fire hjerter herfra.


Forlag: Harper Collins US
Sider i trykt form: 377
Hørt som engelsk lydbog: 7 timer og 24 minutter - Oplæser Craig Ferguson

Omtale:
In American on Purpose, Craig Ferguson delivers a moving and achingly funny memoir of living the American dream as he journeys from the mean streets of Glasgow, Scotland, to the comedic promised land of Hollywood. Along the way he stumbles through several attempts to make his mark-as a punk rock musician, a construction worker, a bouncer, and, tragically, a modern dancer. To numb the pain of failure, Ferguson found comfort in drugs and alcohol, addictions that eventually led to an aborted suicide attempt. (He forgot to do it when someone offered him a glass of sherry.) But his story has a happy ending: in 1993, the washed-up Ferguson washed up in the United States. Finally sober, Ferguson landed a breakthrough part on the hit sitcom The Drew Carey Show, a success that eventually led to his role as the host of CBSs The Late Late Show. By far Fergusons greatest triumph was his decision to become a U.S. citizen, a milestone he achieved in early 2008, just before his command performance for the president at the White House Correspondents Association Dinner. In American on Purpose, Craig Ferguson talks a red, white, and blue streak about everything our Founding Fathers feared.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar