lørdag den 1. april 2017

Recap Marts 2017

Det blev alligevel til en del bøger i marts, selv om jeg syntes at jeg stod lidt stille i læsningen.

10 lydbøger og en enkelt fysisk bog (anmeldereksemplar).

Og jeg er kommet godt omkring i genrerne denne gang.

Jeg startede med Anna og det franske kys, som er en sødsuppe-kærlighedsroman om ung pige, som man godt kan blive en lille smule træt af undervejs. Men jeg var dog godt underholdt.

Månedens eneste fysiske bog var også en anmelderbog. Ord der $ælger af Siff Frederiksen. En meget anderledes, men forfriskende samling af synonymer og buzzord, og endda forklaret med marketing øjne. Den kan anbefales.

Jeg er stadig meget obs på min readingchallenge og sprang videre til The Hounds of the Baskervilles. Den var blevet nævnt i en anden bog jeg havde læst, hvilket var udfordringen. Jeg har læst denne bog før, men det er lang tid siden og hvem elsker ikke Sherlock Holmes? :-)

Den næste var også fra min Reading Challenge, nemlig: The Boy in the Striped Pyjamas. Jeg har set rigtig mange rose denne bog, og derfor var jeg også ked af at den virkelig, virkelig irriterede mig på mange punkter.

Så blev jeg udfordret til at læse en bestseller fra en genre jeg sjældent læser, hvilket passende kunne være scif-fi. Det læser jeg virkelig ikke meget af. Og hvad kunne så være bedre end "A hitchhikers Guide to the Galaxy".
Ja, den var underholdende, men den bliver trættede. Jeg tænker godt nok på at tage en del mere, for der er 5 i det hele, og de er jo heldigvis små, men ... Aaaarh ... måske senere.

Efter det havde jeg brug for lidt let og uforpligtende, så jeg valgte denne lille sødsuppebog: "Skrøbelige skønhed" (grim ælling bliver til smuk svane). Den havde jeg virkelig meget at udsætte på, men sjovt nok kunne jeg stadig godt lide den.

Endnu en Reading challenge og endnu en genlæsning. The Long Walk (Den lange vandring) af Stephen King (aka Richard Bachman) er en af mine all-time yndlingsbøger. Jeg havde dog aldrig hørt den på engelsk, og da udfordringen var at læse en bog af et pseudonym, var dette jo oplagt. Og ja, jeg elsker den stadig.

Den næste var det allersværeste punkt på min Reading Challenge, og jeg besluttede mig at få den overstået. En espionage-thriller. Jeg har aldrig været vild med agentfilm eller ditto bøger, og jeg kan ikke fordrage James Bond (jeg forsøgte mig ellers med noget Ian Fleming, men det forkastede jeg), og derfor valgte jeg denne bog; "The 39 steps"
Den er skrevet for over hundrede år siden og er faktisk frontløber for hele agent/mand på jagt genren, og hvad der var allerbedst, så var den ikke ret lang. Jeg nåede dog at kede mig alligevel.

For at det ikke skulle gå i Reading Challenges det hele, sprang jeg umotiveret over i denne bog: "30 kilometer i sekundet". Jeg har set den meget i bogbloggerland, men jeg ved ærligt talt ikke helt hvad jeg selv skal mene. På en måde kunne jeg lide den, på den anden side kedede den mig.
Måske den bare var uinteressant for mig.

Og endnu en Reading Challenge (hold da op, jeg har da været effektiv i denne måned). Nemlig skulle jeg læse en bog med en kat på forsiden, så jeg valgte Richard Mathesons: "The incredible Shrinking Man".
Jeg kunne godt lide selve historien og ideen, men jeg var ikke vild med hovedpersonen og heller ikke slutningen, så det var noget af en meh-oplevelse.

Og så sluttede jeg måneden af med at læse "Roses and rot". Egentlig bare fordi jeg blev tvunget over på ereolen.global af min datter, da hun skulle høre Percy Jackson, men så endte jeg med denne bog. Den er da meget okay, og sød og ... nah ... det er nok ikke en jeg vil huske ret længe.

Så det var månedens bøger. Jeg syntes faktisk jeg er kommet godt omkring genrerne.

Månedens bedste var var ikke uventet "The Long Walk". Jeg elsker den bog.

Fik I læst nogle gode bøger i marts? 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar