onsdag den 22. februar 2017

Beautiful Chaos - Caster Chronicles #3 - Kami Garcia & Margaret Stohl

Jeg har holdt en pause fra denne serie. Jeg læste 1'eren og 2'eren i juli 2016, men så gik jeg en smule død i serien. 

Især Lena (den kvindelige hovedperson) drev mig virkelig til vanvid. Ja, vi forstod godt at du var forvirret og desperat, men var det grund nok til at behandle den alt for søde og hundehvalpsagtige Ethan sådan?

Det var egentlig mest fordi min Reading Challenge udfordrede mig til at læse en bog med flere forfattere, at jeg greb fat i den igen. Ellers havde jeg nok ikke fået serien gjort færdig.

Bog 3 handler om hvordan Lena har "claimed" sig selv. Hele miseren i bog 1 og 2 handlede om at hun var af caster-familie (dvs magiker), og at de var underlagt en forbandelse. På deres 16 års fødselsdag ville de blive enten mørke eller lyse magikere. I bog 1 undgik Lena at blive claimed fordi hun simpelthen fjernede månen, og bog 2 slutter med at hun claimer sig selv BÅDE som lys og mørk, hvilket jo er vældig symbolsk.

Men da Lena har gjort det, er verdens ordenen nu i fare. Den søvnige sydstatsby bliver udsat for massiv tørke og invasioner af insekter på dommedagsmanér og den eneste måde at man kan genoprette verdensordenen er ved at ofre noget meget vigtigt.

Nu er der jo gået godt et halvt år mellem læsningen af de to første bind til denne her, og det var nok meget godt. Da jeg påbegyndte bind 3 var jeg faktisk ret fanget af den, og hovedpersonerne irriterede mig ikke så meget.
Måske også fordi fokus nu var på Liv og John, hhv. en keeper og en incubus og Ridley og Linc (en sirene og en kvart incubus), og det fungerede bedre.
Lena var heller ikke nær så irriterende i denne her. :-)

I hvert fald har jeg kastet mig over 4. og sidste bog i serien og det ender faktisk med at være en ganske okay serie sådan overordnet set, men heller ikke én som jeg vil huske i al evighed.

Tre semilunkne hjerter fra mig.


Forlag: Penguin UK
Sider i trykt form: 516 sider
Hørt som engelsk lydbog - 16 timer og 9 minutter - Oplæser: Kevin T. Collins

Omtale:
Beautiful Chaos, the next instalment in Kami Garcia and Margaret Stohls bestselling Caster Chronicles series, read by Kevin T. Collins. Is falling in love the beginning... Or the end? In Ethan Wates hometown there lies the darkest of secrets. ETHAN WATE IS IN LOVE WITH A CASTER GIRL. When he looks at Lena, its like theres no one else in the world. But Ethan is mortal, and on her seventeenth birthday Lena made a choice that changed everything. The girl Ethan loves has broken the world with the supernatural powers she is struggling to control... Now, if they are to fix the chaos Lena has caused, one of them must make a terrible sacrifice. Sometimes there isnt just one answer. Sometimes theres no going back. And this time there wont be a happy ending. The third instalment of the spellbinding love story that began with Beautiful Creatures



Ingen kommentarer:

Send en kommentar