onsdag den 30. november 2016

Recap - November 2016





























Så gik også november, som var en måned der som sædvanlig stod i bøgernes tegn. Det var jo Bogforum! Så jeg har helt klart haft bøger i tankerne, både på den ene og den anden måde.

Jeg har også fået læst en del, men det er ikke noget der er blevet så synligt, fordi jeg gik i gang en bog på 1400 sider, så den har fulgt mig det meste af måneden.
Jeg har dog lige tilladt mig at holde mig en pause i den, for pyyyh, den er tung at komme igennem. Men tilbage til det senere.

I november blev det til 4 trykte bøger og 3 lydbøger.

Jeg blev færdig med serien om Darren Shan. Den helt almindelige dreng, der blev halvvampyr og pludselig befinder sig midt i en omfattende vampyrkrig. En meget underholdende serie, som jeg ville ønske at jeg kunne finde på dansk, så jeg kunne læse den for min datter. Jeg er sikker på at hun vil elske den, og jeg har i hvert fald været rigtig godt underholdt.

Så blev det til 3 anmelderbøger fra Forlaget Mellemgaard. Alle tre er børnebøger, men det er kun de 2 af dem, som jeg har læst sammen med datteren.
Både Søster Lagkage og Hårspættens Hårspændespæn, syntes hun var sjove og underholdende, men vil nok ikke efterlade et varigt indtryk hos hende.

Bogen "Super 4" læste jeg selv. En bog med fart over feltet og som også havde sine underholdende sider, men hvor personerne handlede noget utroværdigt af og til.

Af lyst-bøger havde jeg behov for noget voksen sødsuppe efter den barnligere Darren Shan, så da læseklubben havde gang i Jojo Moyes' Night Music, én bog, som jeg var ret begejstret for, men som jeg også havde det lidt svært med. Jojo Moyes er dog altid god for en god historie. :-)

Jeg var dog ikke helt færdig med det søde, så jeg fortsatte over til Jenny Colgans "The bookshop on the corner", en bog som jeg var vildt betaget af. Den var så søøøød. :-)
Okay, den sætter sig ikke i hukommelsen og er ikke epokegørende, men det var et skønt lille læs.

Og derefter gik jeg så i gang med den her lange, lange, lange lydbog. Nr. 5 i Outlander-serien. The Fiery Cross af Diana Gabaldon. Jeg er vild med hendes univers og hun er en meget fyldig forfatter, men nu er jeg 30 timer inde (hvilket vel svarer til ca 700 bogsider) og indtil videre er der ikke sket noget som helst med fremdrift, så jeg trængte virkelig til en pause fra den. Gad vide om jeg nogensinde kommer i gang med den igen.

Nåh, som den sidste fysiske bog i måneden og én der absolut gjorde meget indtryk på mig er Prøven - Sandheden om Thor + Loke af Emil Blichfeldt og med tegninger af Søren Tim Nordbo.
En meget virkningsfuld og original bog, og jeg glæder mig til at læse fortsættelsen!

Har I læst nogle fantastiske bøger i november?







2 kommentarer:

  1. Jeg har bl.a. læst nr. 2 graphic novel i Halfdan Piskets Desertør-trilogi, Kakerlak. Hvis du ikke har læst dem, så kan jeg varmt anbefale dem tekst og tegninger er meget kraftfulde! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet. Den vil jeg da fluks få sat på min læseliste. :-)

      Slet