mandag den 31. oktober 2016

Recap - Oktober 2016


























I den her måned har jeg godt nok fået læst meget forskelligt. Det ser også lidt voldsomt ud, men de fleste af de her er faktisk meget korte bøger, og så syner det jo af meget. :-)

Lad os kaste os ud i det. :-)

17 bøger er der gået gennem maskineriet i oktober. En af dem kasserede jeg efter ganske kort tid. 5 af dem var anmelderbøger og 11 var lydbøger "bare for sjov".
Så det blev til 575 fysiske bogsider og godt 60 timers boglytning, hvilket faktisk er mindre end sidste måned.

Jeg begyndte måneden med at starte på serien "Calendar Girl", som er en erotisk serie med små korte historier, en for hver måned. Jeg skulle se hvad hypen bestod i, og var faktisk ret godt underholdt. Jeg hørte både Januar og Februar i denne måned.

Efter Calendar Girl endte jeg ved et tilfælde på ereolen.global for at tjekke nyheder og så der lå en historie af Gillian Flynn, som jeg ikke tidligere har set; The Grownup. Jeg synes Flynn er en gudbenådet forfatter, så jeg downloadede den straks. Det viste sig så at være en novelle til en antologi i gotisk/social realistisk stil, som jeg var ret betaget af.

I mellemtiden blev jeg også færdig med at læse nogle børnebøger, som egentlig var tiltænkt min datter, men som hun desværre aldrig selv valgte til, når vi skulle læse. Derfor tænkte jeg at jeg hellere måtte få dem anmeldt.
Jeg synes de var af god kvalitet og havde en god gedigen historie, så der var min datter vist bare en forkert målgruppe.
Det var Aziru serien af Sussi Bech og Ingo Milton.

Da jeg var på ereolen.global faldt jeg også over en bog, som jeg har set SÅ meget til på nettet her på det seneste. Pigerne af Emma Cline. Forfatteren har lige været i DK, så det er nok derfor, og bogen er blevet ret meget hypet. Jeg trykkede på reserver, men den var så faktisk klar med det samme, så jeg måtte hellere se at få den hørt.
Det var slet ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg var positiv overrasket, også selv om den nok ikke vil blive hos mig længe.

Så havde jeg brug for noget helt andet, så jeg kastede mig over en biografisk roman om en amerikansk indsat. Concrete Carnival af Danner Darcleight, men den droppede jeg igen, for den fangede mig ikke.

For at sikre mig at jeg ville holde ved, valgte jeg en Stephen King. Jeg elsker Stephen King, og "Vækkelse" var bestemt også et lyt værd. Jeg var (selvfølgelig) vild med den. :-)

Derefter havde der sneget sig en anmelderbog ind i lytterækken. Jeg plejer normalt altid at tage anmelderbøger i rækkefølge, men da denne kunne fås som lydbog, sprang den ind foran. Fjord af Pia Stærmose. En meget lyrisk og poetisk beskrevet bog, som desværre ikke fangede mig voldsomt.

Af fysiske anmelderbøger var der desuden Libe R's "Eksperiment Eros", hvor jeg havde meget at udsætte på troværdigheden af personerne og dialogen, som jeg havde det ret svært med. Og så var der Bjarke Schjødt Larsens børnebog "Jeg er Frankenstein", som jeg til gengæld var ret vild med.

Og så har den ellers stået på Cirque du Freak resten af måneden. En børne/ungdomsserie af Darren Shan, der handler om halvvampyren Darren Shan, der skal gennemgå så meget. 
I skrivende stund er jeg næsten færdig med den sidste i serien, jeg har bare ikke nået at lave anmeldelserne på dem.
Jeg nåede at anmelde Vampire Mountain, Trials of Death, The Vampire Prince, Hunters of the Dusk, Allies of the Night og Killers of the Dawn.
De er så ikke så lange, kun 4½ time hver, så det ser ud af mere end det er, men jeg har været vældig godt underholdt.

Hvad med jer? Har nogen af jer læst det samme som mig?





Ingen kommentarer:

Send en kommentar