mandag den 24. oktober 2016

Hunters of the Dusk - Cirque du Freak - The Saga of Darren Shan #7 - Darren Shan

Min lytning af disse bøger går så stærkt, at jeg dårligt nok kan huske hvilken handling, der er i de forskellige bøger.
Især fordi jeg hører dem i rap, og fordi de jo ikke varer længere end 4½ time hver.

Men de er gode og underholdende. :-)

Jeg havde ikke forventet at finde en børne/ungdomsserie, som jeg kunne blive så grebet af, men det er jeg, og jeg tænker stadig at jeg vil finde serien på dansk til min datter og læse dem højt for hende. 
Jeg er sikker på at hun vil elske dem.

I bog nr. 7 - HUNTERS OF THE DUSK - står Vampire Mountain på den anden ende. 
Mr. Tiny - en person der har magt og evner til at se både over fortid og fremtid (og alle de eventuelle tråde den måtte have), kommer til Vampire Mountain og fortæller at vampyrernes fjender, Vampaneze(rne) nu har fundet deres Vampaneze Lord.
Alle ved at det er forudsagt at hvis dette sker, vil Vampaneze(rne) udrydde vampyrerne, men Mr. Tiny fortæller nu at vampyrerne har en chance for at ændre fremtiden.

To vampyrer skal sendes ud og besejre Vampanze Lord'en, og en tredje vampyr vil støde til jagtselskabet. Derudover vil også andre slutte sig til følgeskabet. Og dette selskab må ikke få hjælp fra vampyrhæren.

De to vampyrer, der er udvalgt, er (selvfølgelig) Darren Shan og Hr. Crepsley. (spoiler, Darren døde ikke i den sidste bog ;-)) og de begiver sig af sted sammen med Harkat Mulds, som er en genopstået død.

Men det er ikke en nem færd, og de støder på mange farer undervejs.

Som sagt ... jeg er super godt underholdt af disse bøger, og jeg synes at de er vel gennemførte. De er spændende og tilpas makabre, men ikke FOR uhyggelige, så selv unge læsere kan følge med.
Jeg hører dem så som engelske lydbøger, oplæst af Ralph Lister, og han er en virkelig god oplæser. Selvfølgelig kan man høre at de er til børn, så derfor er der selvfølgelig råb og udbrud, men det bliver aldrig for meget.
Desuden er han vildt god til at ændre stemmen i forhold til den person der taler.

Jeg er bagud med anmeldelserne, for lige nu er jeg faktisk i gang med nr. 9 ud af 12, og den her serie kommer jeg ikke til at afbryde, som jeg faktisk har gjort med så mange andre før.

Igen ... rundhåndede 4 stjerner. At der ikke kommer flere på, er fordi jeg er over målgruppen, og derfor vil bøgerne selvfølgelig ikke sætte sig så fast, som hos et barn, men de er stadig gode.


Forlag: Blackstone Audio
Sider som trykt bog: 175 sider
Hørt som engelsk lydbog - 4 timer og 47 minutter - Oplæser Ralph Lister

Omtale:
The pursuit begins… After six years of living in Vampire Mountain, Darren Shan, the Vampire Prince, leaves on a life or death mission. As part of an elite force, Darren searches the world for the Vampaneze Lord, who is determined to lead his forces to victory against the vampires. But the road ahead is long and dangerous and lined with the bodies of the damned. Hunters of the Dusk is the start of an actionpacked, threepart Darren Shan adventure, a tale of quests, friendship, treachery, despair, and bloodshed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar