mandag den 25. juli 2016

Midnight is a lonely place - Barbara Erskine

After a broken love affair, biographer Kate Kennedy retires to a remote cottage on the wild Essex coast to work on her new book, until her landlord's daughter uncovers a Roman site nearby and long-buried passions are unleashed…

In her lonely cottage, Kate is terrorized by mysterious forces. What do these ghosts want? Should the truth about the violent events of long ago be exposed or remain concealed? Kate must struggle for her life against earthbound spirits and ancient curses as hate, jealousy, revenge and passion do battle across the centuries …


Det er altid et problem, når man tager fat i en forfatter, som man har STORELSKET en bog af. Det kan ikke andet end gå galt.

Barbara Erskine har skrevet en bog ved navn Stemmer fra fortiden, som jeg er temmelig vild med, og som jeg har læst flere gange. Nu opdagede jeg så lige at der på Storytel lå nogle af hendes andre bøger som engelske lydbøger, og så måtte jeg jo lige forsøge mig.

Meh.

Den handler om forfatteren Kate, som bor sammen med en snylter ved navn John. De går fra hinanden og da hun ingen penge har (snylteren har lånt dem) flytter hun ind i en hytte, langt ude i den engelske vildmark. Her bliver hun så lynhurtigt viklet ind i et spøgelses-trekant-drama, hvor både den romerske officer fra fortiden samt dennes kone og konens elsker besætter folk lidt på må og få.

Der er nogle enkelte scener som er fantastiske, men der er godt nok også meget der ikke fungerer ved denne bog. På natten for kulminationen af bogen pibler det frem med forskellige mennesker, som slet ikke er blevet præsenteret i bogen før øjeblikket hvor de kommer i problemer og hele det nutidige trekantsdrama mellem Kate, snylteren og udlejerens søn er noget utroværdig og forjappet.

Det kunne have været gjort meget, meget bedre.

Men jeg kan så se på Goodreads, at visse læsere siger at nogle af hendes andre bøger er bedre, så det kan være jeg forsøger mig med dem alligevel.
Min yndlingsbog ligger der i hvert fald som engelsk lydbog, og den SKAL jeg i hvert fald genhøre.

Forlag: Harper Collins Publishers
Sider: 448
Engelsk lydbog - 3 timer og 5 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar