søndag den 22. maj 2016

The Selection Stories - The Prince and the Guard - Kiera Cass

Before America Singer was chosen to compete in the Selection . . . She was in love with a Six named Aspen Leger . . . 

And there was another girl in Prince Maxon's life. Step inside the world of the #1 New York Times bestselling Selection series with these two captivating novellas, available in print for the first time. 

Also includes additional scenes from The Prince , a teaser to The One , a Q&A with author Kiera Cass, and more!



Nja, det her kunne jeg vel godt have undværet.

Da jeg blev færdig med "The Crown", 5. og sidste bog i serien om The Selection, var jeg ikke helt færdig med universet. Tilsyneladende var Kiera Cass the heller ikke, siden at der er ikke mindre end 3 følge-novelletter til serien.

I denne genser vi scenerne hvor America møder Maxon, men fra Prins Maxons synsvinkel, hvor vi (igen) opdager hvor utiltalende og ubarmhjertig hans far er mod ham. 
Og denne lille novelle hjælper os helt sikkert til at blive mere vilde med Maxon, hvis vi ikke var det i forvejen.

Så er der Aspens synsvinkel. Americas kæreste, der slog op med hende og mere eller mindre overbeviste hende om at deltage i "The Selection", og som pludselig dukker op som vagt på paladset.
Hvis målet er at man skal føle med ham og heppe på ham, så han får America, gør denne følgenovelle ikke noget godt for ham. Tværtimod.

I princippet er jeg ikke vild med følgelitteratur på den måde. Det kan godt være at fans ikke kan få nok (herunder mig, jeg faldt jo også i med begge ben), men for mig at se er det altid bedre at afslutte universet end at fortsætte med at tærske langhalm på det.
Ja, vi får et ekstra indblik i prins Maxons og Aspens liv, men er det overhovedet nødvendigt? Hvis man som forfatter har gjort det godt nok i den første udgave, er det så overhovedet nødvendigt at udpensle det?
Såeh ... er det for at tjene de ekstra penge? Eller er det fordi forfatteren er bange for at læserne ikke fik fat i det? Eller fordi forfatteren er bange for at han/hun ikke fik beskrevet det godt nok?

Nej, jeg bryder mig ikke om følgelitteratur ... 

Forlag: Harper Collins
Sider: 227
Engelsk lydbog 4 timer og 36 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar