lørdag den 21. maj 2016

The Crown - The Selection #5 - Kiera Cass

Kiera Cass’s #1 New York Times bestselling Selection series has captured the hearts of readers from its very first page. 
Now the end of the journey is here. Prepare to be swept off your feet by The Crown —the eagerly awaited, wonderfully romantic fifth and final book in the Selection series. 
In The Heir, a new era dawned in the world of The Selection. Twenty years have passed since America Singer and Prince Maxon fell in love, and their daughter is the first princess to hold a Selection of her own. 
Eadlyn didn’t think she would find a real partner among the Selection’s thirty-five suitors, let alone true love. 

But sometimes the heart has a way of surprising you…and now Eadlyn must make a choice that feels more difficult—and more important—than she ever expected.


Åååhhh ... henført suk ... Jeg vidste slet ikke at jeg var sådan en romantiker.
Eller jo, det vidste jeg måske godt, men jeg prøver at holde det skjult. :-)

Da jeg for nogen tid siden lagde første bog i Eadlyn-"sagaen" til side, blev jeg vildt skuffet over at opdage at jeg endnu ikke havde adgang til den sidste bog i serien, men jeg måtte heldigvis ikke vente ret længe, før den dukkede op på Mofibo.

Og yeaj!! Ham som jeg håbede på ville vinde Eadlyns hjerte, gjorde det også. Jeg vidste det! siger jeg ganske hoverende. :-)

Altså i bund og grund er det jo rørende banalt. Eadlyn skal ifølge traditionen finde sig en mand ud fra 35 tilfældige unge mænd fra ganske landet. En fra hver stat. Hvad der er anderledes er at hun er den første kvindelige monark i landet, og hun har altid følt at hun skal være mandhaftig og stærk, med det resultat at hun har skubbet sine undersåtter fra sig uden at vide det.
Ind valser de 35 mænd og de ændrer hendes isolerede liv. Hun får at vide hvordan tingene i hendes rige egentlig foregår og hvordan tingene ser ud fra almindelige menneskers side. Og desto mere hun får sine forsvarsværker nedbrudt, desto mere bliver denne læser vild med hende.

Det er selvfølgelig bøger der glider nemt ned. Det er ikke stor litteratur og der er vel som sådan heller ikke nogen overraskelser i bogen, men det behøver der jo heller ikke i bøger som denne. Det er underholdning der er bogens ærinde og det gør den virkelig godt.

Faktisk så godt at jeg stadig ikke er helt klar til at slippe universet, så jeg begyndte da at lytte til en følgenovelle efterfølgende.
Jeg er en sucker. Jeg ved det. ;-)

Forlag: Harper Collins
Sider: 279
Engelsk lydbog - 7 timer og 13 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar