tirsdag den 31. maj 2016

Recap - Maj 2016


Så blev det igen tid til at lave en månedlig opsummering (ih guder, hvor blev maj måned af??).

I maj blev det til hele 12 bøger. 
9 lydbøger (heraf 2 af dem på dansk og 7 på engelsk)
1 købt bog
2 anmeldereksemplarer


Det startede med "Emmas pinlige og totalt hemmelige dagbog" af Kirsten Ahlburg. En anmelderbog stilet til preteens, som jeg tror de vil få meget ud af, for den er både sjov og har meget lækre illustrationer.

Imens lyttede jeg til serien "The Selection", hvor jeg i denne måned fik slugt "The One", "The Heir" og "The Crown". Jeg tilføjede endda lidt følgelitteratur i form af "The prince and the guard".
Ret uventet var jeg vild med serien selv om den egentlig er temmelig forudsigelig, pladderromantisk og også ret klichéramt. Men jeg var ret opslugt af den. :-)

Den købte bog bestod i Maya Salonins bud til Satan-serien; "Menneskesønnen", som jeg også selv var en del af. Det har været en sand fornøjelse at læse alle de forskellige bud på Satan, og Maya Salonins bud var en af mine favoritter.

Efter at have hørt en masse romantik, trængte jeg nok til noget mere dystert og lyttede derefter til "Harmony House" af Nic Sheff. Den var også forudsigelig og klichéramt, men gav mig alligevel højt hår i form af den fanatisk religiøse far.

Da jeg dernæst ikke kunne bestemme mig, kastede jeg mig over en lille skrivebog skrevet af en forfatter som jeg ikke selv har stiftet bekendtskab med: Cail Carson Levines "Writing Magic". Den er måske mest stilet til unge, men jeg syntes den havde nogle gode, enkle og forståelige skriveøvelser.

Den 2. af maj måneds anmelderbøger var "I skyggen af Sadd 2" skrevet af 4 danske sværvægtere: Steen Langstrup, Lars Kjædegaard, Gretelise Holm og Agnete Friis. Denne bog er en fortsættelse til "I skyggen af Sadd", som jeg egentlig syntes var bedre, da den havde spændingseffekt.

De to bogbloggere Flyvmedmig og Boghjørnet trækker hver måned en udfordring og maj måneds udfordring var at læse en børnebog. "Heidi" af Johanne Spyri har jeg selvfølgelig både hørt om og set i forskellige versioner, men jeg tror aldrig jeg har læst den, så det var en sand fornøjelse.

Den bedste bog i løbet af måneden var helt klart "22.11.63" af Stephen King. Jeg havde længe kredset om den, men dens størrelse afskrækkede mig en smule, men efter en del korte bøger, trængte jeg til lidt volume.
Bogen imponerede mig vildt (gør den stadig). Jeg anede ikke at King kunne skrive en så fantastisk kærlighedshistorie, som fik mig til at stortude, og jeg tænker stadig på Jake og Sadie med jævne mellemrum.

Den sidste der når at komme med i maj måned er en ufuldendt bog. Det er faktisk længe siden at jeg har lagt en bog fra mig, men denne kasserede jeg efter 5 timers lytning (den var vist på 13 sider i alt). Det var "Neverwhere" af Neil Gaiman. Den fangede mig overhovedet ikke, og selv om den får mange lovprisninger var det desværre ikke mig.

Jeg har ikke som sådan et læsetema for næste måned. De fysiske anmelderbøger giver selvfølgelig sig selv, men min hyggelæsning (aka lydbøgerne) bringer mig tit vidt omkring, så jeg ved aldrig hvad jeg vil kaste mig over. Men måneden starter vist ... rødt. ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar