torsdag den 4. februar 2016

Dæmonens hævn - Hex Hall #1 - Rachel Hawkins

Sophia Mercer er 16 år gammel og heks, men da en af hendes trylleformularer slår fejl, bliver hun sendt på prodigium-kostskole for hekse, alfer og shapeshifters. 

Alt er imidlertid ikke som det ser ud til på kostskolen.

Pludselig dør den ene heks efter den anden på mystisk vis, og alles mistanke retter sig mod Sophies værelseskammerat og nye bedsteveninde, Jenna, skolens eneste vampyrelev ...




Jeg har længe villet læse denne her. Faktisk lige siden jeg læste Haidi Wigger Klaris' "Dæmonherskerens arving". Ikke at de som sådan har noget med hinanden at gøre ud over at de begge foregår i et kostskolemiljø, men af en eller anden årsag er jeg først nået til den nu. 

Og nu føler jeg mig så lidt snydt, for den er jo god! Jeg var godt underholdt fra start til slut, og jeg er ret vild med Sophies temmelig selvironiske og humoristiske tilgang til verden. Hun har altid følt sig som noget af en outsider og en udstødt, og det bliver da ikke bedre her på Hexhall. Og selvfølgelig bliver hun forelsket i skolens lækreste fyr. Det er da klart, det kan da ikke være anderledes. :-)

Efterhånden som bogen skrider frem, er der flere og flere ting der afsløres for Sophie (og læseren), og man aner at den magiske verden gemmer på langt flere hemmeligheder, end man først lige antog.

Jeg glæder mig allerede til den næste bog i serien, men nu har jeg lige fået en bog som jeg havde reserveret på ereolen.global, så den må jeg hellere få lyttet til først. :-)

Forlag: Tellerup
Sider: 281
Dansk lydbog - 7 timer og 16 minutter



Ingen kommentarer:

Send en kommentar