fredag den 23. oktober 2015

Forbandede mødom - Sarah Engell

Maria og Christina har været bedsteveninder i evigheder og har ingen hemmeligheder for hinanden. Men da Christina får en ny kæreste, bevæger hun sig hurtigt ind i en verden, hvor Maria ikke kan følge med.
Endnu. For hvad sker der, hvis ikke Maria også selv går i seng med sin to år ældre kæreste? Vil han så slå op med hende?
Det er Christian helt overbevist om, og så er det mindre vigtigt, om Maria egentlig føler sig parat. Alle andre gør det jo.

Det skulle have været en sommer med venskab, forelskelse og fester, men i løbet af de solfyldte dage og varme nætter skrider verden og mange dens grænser langt ud for Maria.


Jeg vaklede meget imellem 3 og 4 hjerter til denne bog, for på den ene side var jeg vildt fanget af historien og omvendt blev jeg også noget så irriteret på den.

Maria føler sig presset til at gå i seng med sin kæreste fordi hendes veninde Christina nu endelig har mistet sin mødom, og jeg blev sur på bedsteveninden fordi hun lagde sådan et pres på Maria. Til gengæld havde jeg også meget ondt af pigen, for hun gik meget langt, meget hurtigt. Fra uskyldige kærtegn til analsex på ingen tid, og det gjorde helt ondt i mig ved tanken om at hun slet ikke fik tid til at blive voksen.

Maria selv var også en evig kilde til frustration. Hendes apati og tankeløse handlinger gjorde hende til et oplagt voldtægtsoffer op til flere gange og jeg var lige lettet hver gang det ikke skete. Men det kunne have været sket. Meget nemt faktisk.

Men omvendt så ER det jo sådan i den alder. Jeg kan da huske at emnet mødom og første gang var meget stort i vores omgangskreds også, og at vi allesammen følte os en lille smule pressede. Nogle af os har givetvis også taget skridtet før vi egentlig var helt klar til det.

Det er dog en stærk roman, som i et meget præcist sprogbrug skildrer usikkerheden omkring første gang.

Forlaget Carlsen
Sider: 144
Lydbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar