søndag den 13. september 2015

Dødens terninger - Den store Djævlekrig #2 - Kenneth Bøgh Andersen

I andet bind af Den store Djævlekrig er Filip vendt tilbage til Jorden. Han savner Satina, men efter opholdet i Helvede har meget ændret sig for ham.

En dag går alting galt. Filip ser syner og har tre nærdødsoplevelser, og til sidst banker Døden virkelig på hans dør: selveste Mortimer, Døden, har nemlig brug for Filips hjælp, for hans terning er blevet stjålet. Den terning der tildeler menneskene deres leveår.

Dødens Terning er andet bind i Kenneth Bøgh Andersens prisbelønnede serie Den store Djævlekrig. En fantastisk fortælling om en helt almindelig dreng, der ved en fejl kommer i lære i Helvede.


Jeg er stadig fantastisk godt underholdt af Kenneth Bøgh Andersens serie her. Det er temmelig imponerende at kunne skrive om Helvedets rædsler uden at det bliver for skræmmende, men bare spændende.
Det kan selvfølgelig være at jeg som voksen læser er mere hærdet end børn, men den kan stadig læses ned til en relativt ung alder.

Og så er der nogle fantastiske detaljer med i bogen omkring fx straffene. At morderne bliver jagtet af deres ofre i Skrækskoven eller andre straffe, som har med overtrædelsen at gøre.
Eller at historiske bipersoner dukker op som nogle af de fordømte, såsom Hitler eller Judas.

Jeg bliver mere og mere fanget af den serie her, og nu skal jeg da bestemt have den hørt til ende.
Igen vil jeg lige nævne at det er en rigtig god oplæsning af forfatteren selv. Han læser den jo, som han selv har hørt den i sit hoved, og betoner de helt rigtige steder.
Og udtaler også navne som de er ment.

Jeg er allerede godt i gang med 3. bind. :-)

Forlag: Høst & Søn
ISBN: 978-87-63806145-5
Sider: 316
Lydbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar