mandag den 3. august 2015

Kærlighedens væsen - Den 3. bog om Satan - Aske Munk-Jørgensen


"Prøv lige at tænke på det!" siger han igen, mere insisterende.
Jeg tænkte på det. Tænker på at han vil have mig til at låne ham 100.000 kroner. Låne en narkoman 100.000 kroner, så han kan "komme ud af misbrugsmiljøet."
Jeg kunne også give ham nøglerne til min lejlighed og pinkoden til mit dankort, nu jeg er i gang


Simon og Thor har  kendt hinanden hele livet, men nu står de ved en skillevej. 

Kærligheden kan have mange ansigter. Det lærer de to gamle venner i løbet af en enkelt, skæbnesvanger forårsdag.


Puha, de her bøger er altså af ganske god kvalitet! Nu føler jeg mig vildt intimideret, fordi jeg jo kommer som den næste i rækken. Ja, faktisk har jeg allerede fået frieksemplarerne og den officielle udgivelsesdato for mit bidrag er den 13. august.
Det er lige om lidt! 

Serien her byder altså på virkelig velskrevne bøger, og den tredje bog er ingen undtagelse.

Simon og Thor har kendt hinanden hele livet og det hele startede en dag i skolen, hvor Thor stillede sig op og tog imod nogle tæsk, der egentlig var tiltænkt Simon, og efter det ... ja, der var de bare venner, hvor ulige de end var.

Men hvor langt skal et venskab strække sig? Vi møder her Thor der forsøger at få Simon til at låne ham 100.000. Det skal give ham en chance for at kunne komme ud af misbrugsmiljøet, at få sig et hus i Jylland. Langt væk fra alt det lort han befinder sig i.
Og Thor er virkelig godt skildret. Jeg sad og havde lyst til henholdsvis at kramme ham og sparke ham hårdt i røven. Havde lyst til at trøste ham og sige at alt ville blive godt, og samtidig ruske ham og sige at han skulle tage sig sammen.

Hele situationen er også genkendelig. Penge mellem venner har altid været noget hø, og sommetider ved  man bare at man ikke får dem igen. Det har jeg da i hvert fald selv prøvet. 
Og så endda 100.000? Det er jo også en slags.

Men er alt det der er sket Thors egen skyld? Vores liv defineres jo af vores valg. Både de gode og de dårlige. Vi lærer af dem begge, men nogle af de dårlige valg er dårligere end andre. Uden at man egentlig ved det, for hvad er valgets konsekvenser?
Man kan blive helt rundtosset af at tænke på det. :-)

Indtil videre er det 3 meget forskellige bud på hvad eller hvem Satan er. De er også vidt forskellige i deres fremstilling og mit bud adskiller sig faktisk også fra de foregående, så jeg er spændt på at se hvor vidt omkring vi kommer i den her serie.
Det er et spændende bogprojekt!

Forlag: Kandor
ISBN: 978-87-91589-40-9
Sider: 60
Medie: Trykt form



Ingen kommentarer:

Send en kommentar