tirsdag den 10. februar 2015

Glasur - Astrid Heise-Fjeldgren

-
Jeg er sytten år og bor på Nørrebro. Leila er mit livsindhold. Stort set.

En roman om Carsten - og onani, heavy metal, broderhad, sex, kærlighed og hindbærsnitter.

YYYYYY




Jeg har jo lånt en masse ungdomsbøger på mit lokale bibliotek i Rudkøbing og er generelt gået efter danske forfattere. Ikke fordi jeg mistror udenlandske forfattere at de ikke kan skrive gode ungdomsbøger, men fordi jeg gerne vil have "forbindelse" til den danske ungdomslitteratur med danske unge i hovedrollerne i den danske hverdag.

Der har så faktisk været en overvægt at netop kvindelige hovedpersoner i de bøger jeg har læst indtil nu og netop blandt teenagerne er der jo en enorm forskel i psykerne og hvordan man i det hele taget opfatter det modsatte køn.
Jeg var ikke i tvivl om at pigerne er noget mere romantiske end drengene, der nok er mere ... ehm ... "teknisk" interesserede.

Om den kvindelige forfatter her ved hvad hun taler om, ved jeg ikke. Men hovedpersonen blev for meget for mig. Han var usympatisk, temmelig ensporet og river den af ved enhver given lejlighed. Han har en sygelig besættelse af en pige, og ærligt talt var jeg da på nærmeste lidt bange for hvad det skulle ende med.

Jeg må så tilstå at jeg ikke har læst den færdig. 61 sider inde gav jeg op. Han blev simpelthen for meget og der var ingen fremdrift i hverken ham eller bogen.

Så desværre ...

Forlag: Gyldendal
ISBN: 978-87-02-11591-8
Sider: 198
Biblioteksbog



Ingen kommentarer:

Send en kommentar