lørdag den 15. november 2014

Så fandens forelsket - Camilla Wandahl

Maja og Asta er 4ever. Sådan er det, indtil Emil starter på skolen. De to veninder indgår en aftale om, at ingen af dem må score ham.
Men den slags aftaler er svære at holde, når man bare er så fandens forelsket.

"Hvis vi nu aftaler, at ingen af os må være sammen med ham," siger Asta langsomt. Jeg ser på hende. Ser Emil for mig. Og det kort blik, fuldt af rødmende varme, de seks sekunder i tysktimen.
"Aldrig nogen siden?"

YYYYYY

Det er meget, meget, meget lang tid siden at jeg har læst ungdomsbøger. Faktisk ikke siden jeg var ung, så jeg havde fuldstændig glemt tonen og stemningen i dem.

Grunden til at der nu og fremover vil dukke nogle ungdomsbøger op på min blog, er at jeg selv vil forsøge mig ud i den genre, og derfor vil lure nogle af de mere erfarne ungdomslitteraturforfattere over skulderen.
Og her er Camilla Wandahl jo en af de helt nye og upcoming stars, som formår at få godt fat på de unge læsere, hvilket man så sandelig godt kan se i denne roman.

Pudsigt nok, på trods af at det er lang tid siden jeg selv har været ung og dermed også har læst den slags bøger, blev jeg hurtigt grebet af den.
Nu er Så fandens forelsket ovenikøbet en Læs-Let bog med et lixtal på kun godt 20, men alligevel læste jeg bogen på ganske få timer, og jeg var grumme underholdt imens.

Pludselig kom jeg i tanke om den der brusende fornemmelse af forelskelse, der bare fylder én og truer med at skubbe al tankeaktivitet til side. Her i bogen aftaler de to piger endda at ingen af dem må få Emil, hvilket selvfølgelig ikke går helt som de regner med, og man føler med dem begge, efterhånden som følelserne bruser igennem dem.

Sproget er letlæst (selvklart), det er korte nemme sætninger, men bogen er alligevel nærværende og velskrevet. Det var én jeg ville kunne have nydt dengang, og én som jeg nød nu.


Forlag: Forum
ISBN: 978-87-638-1190-3
Sider: 124
Biblioteksbog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar