mandag den 6. oktober 2014

Dommedag - Dean Koontz

En nat vågner Molly og Neil Sloan op til et afsindigt regnvejr og en mærkelig duft, der hænger i luften. Mens regnen bliver ved med at falde over deres hjem i Californiens bjerge, lytter de til radioens reportager om ekstreme vejrforhold kloden over. I nattens løb mister de deres radio- og TV forbindelse, og inden længe ryger deres internetforbindelse også.

Da dagen begynder at gry, drager Molly og Neil mod den nærmeste bjergby for sammen med deres naboer at stå sammen mod den ukendte fare, der lurer udenfor. Med den ubønhørlige regn er fulgt en tæt lilla tåge, der har forvandlet den hyggelige by til en spøgelsesagtig labyrint. En større forsamling af byens indbyggere finder ide i færd med en rådslagning på den lokale bar, men der hersker ingen enighed om, hvordan de skal gribe den ukendte situation an. Stærkt foruroligende er det, at nogen af dem nærmest har skiftet personlighed, og Molly og Neil beslutter sig for på egen hånd at drage ud i den uhyggelige øde børn, for at redde de børn, som de kan finde.

YYYYYY

For mange år siden slugte jeg nærmest alt det Dean Koontz jeg kunne komme i nærheden af, og der er jo nok at tage af, for han er en af verdens mest produktive forfattere. Jeg mener endda at kunne huske at han havde udgivet langt over 80 romaner. 80! Det er dælme mange.

Men denne her er nu ikke en af de bedre, og det er måske ikke så underligt. Med over 80 romaner, må der være noget hø imellem, og det her er så én af dem.
Den er lang tid om at komme i gang, og personerne Molly og Neil er ikke videre interessante. Jo, Molly har da en skræmmende fortid og selvfølgelig (hør det lidt trætte tonefald) har hendes biologiske far som adskillige børns liv på samvittigheden, valgt at trodse både vejr og rumvæsner for at konfrontere sin datter efter så mange års indespærring på sindssygehospitaler.

Allerede efter de første 50 sider overvejede jeg at lægge den fra mig, men jeg gav den 50 sider til, men nej ... den gider jeg ikke læse til ende.

Forlag: Cicero
ISBN: 87-7714-714-6
Sider: 261
Eget eksemplar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar