lørdag den 15. februar 2014

Krucifiksmorderen - Chris Carter

Bagsidetekst:
En ung kvinde findes brutalt myrdet i en hytte i Nationalparken i Los Angeles. Hun er nøgen, hænger fra to træstolper, og huden er flået af hendes ansigt, vel at mærke mens hun stadig var i live. Morderen har skåret et besynderligt udseende dobbelt-kors i hendes nakke; Krucifiksmorderens signatur.
Men hvordan er det muligt? To år tidligere blev Krucifiksmorderen fanget og henrettet. Er en kopimorder på spil, eller er kriminalassistent Hunter tvunget til at tænke det utænkelige? Er den virkelige Krucifiksmorder stadig derude et sted, klar til at angribe og plage Hunter på ny?
Robert Hunter og hans nye assistent står på tærsklen til et mareridt af ufattelige dimensioner, som ingen ende vil tage ...

Lad mig sige det med det samme. Min mand er fuldstændig tosset med Chris Carters bøger. Jeg tror han har læst dem 3 gange, og det er altså ret overvældende for så meget læser han heller ikke.
Da jeg så skulle til Bogforum her sidste år, opdagede jeg at Chris Carter skulle komme, og fik købt alle hans fem bøger, samt fik dem signeret til min bedre halvdel.

Bøgerne handler om kriminalassistenten Robert Hunter og hans makker Carlos Garcia, som arbejder for drabsafdelingen i LA, USA.
Og det er ikke bare almindelige drab, de efterforsker, men nogle uhyggeligt bestialske drab. Drab, der virkelig får det til at vende sig i én, og han sparer bestemt ikke på beskrivelserne.
Det kunne godt kamme over og blive splat, men det gør det ikke. Carter formår helt klart at sætte grænsen, selv om han går uhyggeligt tæt på den.

Chris Carter har selv arbejdet som kriminalpsykolog hos distriktsanklageren i Michigan, hvor han formentlig har set en del grimme ting. Det og så hans viden om psykologi, hans ligefremme stil og meget sympatiske personer gør at man ubetinget elsker de her bøger.

Jeg er i hvert fald meget imponeret, og meget fascineret, nu hvor jeg er halvvejs inde i den næste i serien, der hedder "Bødlen".

De kan helt klart anbefales, hvis man er til krimier af den lidt mere hårdkogte slags.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar