søndag den 23. september 2012

Spark i din forfatterrøv - Ane-Marie Kjeldberg

Jeg har fået tilsendt et anmeldereksemplar af en nyudgivet e-bog.

Hvor moderne jeg ellers priser mig for at være, så har jeg faktisk aldrig læst en e-bog før, selv om jeg synes at konceptet er ganske genialt. Jeg lytter heller ikke til lydbøger, da jeg har alt for kort til arbejde, men det skal jeg vel ikke brokke mig over. J
På et eller andet tidspunkt skal jeg også have anskaffet mig en e-bogs læser, for alene på research siden er det jo genialt. At man kan tagge forskellige steder, så man nemt kan genfinde forskellige passager af interesse.
Nåh, det var et sidespring.

Jeg har fået tilsendt et link til et anmeldereksemplar af bogen Spark i din forfatterrøv af Ane-Marie Kjeldberg, der har udgivet en lille, men praktisk bog om det at skrive.
Den består af 15 opgaver som kan inspirere den, som er gået i stå, eller bare i al almindelighed til den, der gerne vil gøre sig bedre og få en bedre forståelse af sig selv og sit skriv.

Jeg har selv udført nogle af øvelserne, og de er både relevante og givende. De kan gøre netop det, som titlen antyder, at sparke til ens forfatterrøv, når man selv er blokeret og føler at alt hvad man skriver er noget hø.
En anden fremragende ting ved bogen er beskrivelsen af forfatterspirens syv dødssynder. Her er virkelig noget at komme efter, for hvem af os kan ikke nikke genkendende til enten en eller flere af dødssynderne. Synder som vi – uanset hvor mange år vi har skrevet – stadig kan komme til at begå.

Dette er en bog, som alle skribenter kan få brug for, og som kan tages frem med jævne mellemrum, for rådene i den vil kunne bruges på mange forskellige tidspunkter af vores forfatterliv.


2 kommentarer:

  1. Hej Anika.
    Så forsøger jeg lige at indsætte min kommentar endnu engang ;-)

    Jeg har nemlig også anmeldt Spark i din forfatterrøv, og har selvfølgelig lavet et link til din anmeldelse. Min anmeldelse kan ses her; http://www.xanadues-imagination.mono.net/ane-marie-kjeldbjerg---spark-i-din-forfatterrv

    Det skal siges, at forfatteren blev rigtig glad for din kommentar :-)

    SvarSlet
  2. Du ved ... kvinder og teknik. ;-)

    Tak for linket. Jeg er glad for at se at vi var enige om forfatterens bog. Så har man da ikke ramt helt forkert. :-)

    SvarSlet