onsdag den 14. marts 2012

The Colosseum - Keith Hopkins & Mary Beard

Denne har jeg læst i forbindelse med min egen roman, der kommer til at handle i Colosseums omgivelser.

Fagstof kan jo altid være en smule tørt, og især når det er på engelsk. Men langt det bedste historiske materiale forefindes på engelsk, hvis man ser helt bort fra de to store danske herrer på feltet; Peter Ørsted og Rudy Thomsen.

Denne bog er dog ganske underholdende. Den er skrevet i et let tilgængeligt sprog (hvilket selvfølgelig kan være fordi den er udgivet indenfor det sidste årti i modsætning til mange af de andre fagbøger jeg har læst), og gør op med mange af de myter og fordomme vi alle har omkring Colosseum.

Jeg nåede desværre ikke at læse den helt færdig, men måtte skimme resten (den skal afleveres i morgen), men den var rigtig brugbar.

Så nu burde der ikke være fejl i min roman, right? c,")


Ingen kommentarer:

Send en kommentar